<p>Denk jij d&eacute; manier te weten hoe je Yara kunt helpen een van deze twee doelen te bereiken? Dan is dit voor jou een enorme kans.&nbsp;</p>

Denk jij dé manier te weten hoe je Yara kunt helpen een van deze twee doelen te bereiken? Dan is dit voor jou een enorme kans. 

(Foto: Yara)

Wie durft de uitdaging van Yara aan?

  Nieuwsflits

ZEELAND - Yara daagt bedrijven en experts uit om met oplossingen te komen voor twee van hun uitdagingen. Uitdagingen die ze zelf al deels zijn aangegaan, maar nog zonder het gewenste resultaat. Denk jij te weten hoe het wél kan slagen? Dan kun je gebruik maken van de kennis, middelen, budget en netwerk van een van de grootste Zeeuwse bedrijven.

 De eerste uitdaging die Yara wil oplossen is de Yara Good housekeeping challenge. Het doel van deze challenge is dat Yara binnen 1 jaar het best opgeruimde fabrieksterrein van de Zeeuwse industrie heeft en daarmee de veiligheid op haar terrein optimaliseert. Dus zonder rondslingerend afval, overvolle containers, onopgeruimde gemorste grondstoffen en niet gemelde beschadigingen.

Eigenaarschap

Dat klinkt als prima te doen, totdat je beseft dat Yara zo’n beetje de omvang van een compleet dorp heeft en er dagelijks vele honderden medewerkers, contractors, gasten, scholieren en ingeleend personeel uit alle disciplines, opleidingsniveaus, nationaliteiten en culturen rondlopen. De uitdaging is om eigenaarschap bij alle betrokken te creëren, stimuleren en verhogen.

Stofvrij

De tweede challenge is de Yara Dust-free loading challenge. Hierbij is de vraag hoe Yara het zichtbare stof dat vrijkomt bij bulk kunstmestverlading naar schepen naar nul kan brengen. Bij de verlading komt namelijk altijd een kleine hoeveelheid ureumstof vrij. Het stof op zich is niet schadelijk voor de volksgezondheid, maar wel onwenselijk voor medewerkers en omwonenden.
Als je bedenkt dat Yara aan de kades in Sluiskil miljoenen tonnen product per jaar verlaadt en het om ruim 8.000 kilo korrels per minuut gaat, krijg je een idee van de omvang van deze challenge. Tel daar de 25 overige laadlocaties van Yara wereldwijd bij op en je hebt een aardige klus te klaren.

Enorme kans

Denk jij dé manier te weten hoe je Yara kunt helpen een van deze twee doelen te bereiken? Dan is dit voor jou een enorme kans. Je krijgt de kans om jouw idee groots uit te werken binnen Yara en wellicht via hun netwerk ook bij andere bedrijven. En is het een succes, dan schreeuwt Yara dat graag van de daken; lees: free publicity.

Ben je overtuigd dat jij dé oplossing hebt? Stuur dan uiterlijk 1 maart jouw pitch in via Dockwize. Meer informatie vind je op www.dockwize.nl/yara-challenges.

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden