"Vandaag ben ik hier begonnen" zegt de enthousiaste opruimcoach Viona de Vilder van WorkVlow. "Zo heeft de ondernemer weer tijd om te doen wat hij graag doet: ondernemen." FOTO: CONNY DEN HEIJER
"Vandaag ben ik hier begonnen" zegt de enthousiaste opruimcoach Viona de Vilder van WorkVlow. "Zo heeft de ondernemer weer tijd om te doen wat hij graag doet: ondernemen." FOTO: CONNY DEN HEIJER (Foto: Conny den Heijer)

Opruimcoach voor je bedrijf houdt alles overzichtelijk

Wemeldinge - Soms moet je je klanten even laten wachten in de zaak, op zoek naar een tasje of die ene jurk in die andere maat. Hing die nu nog in het magazijn? Zoeken, zoeken, zoeken, hoeveel tijd gaat daar in zitten in je bedrijf. Viona de Vilder uit Wemeldinge heeft er de oplossing voor: zij is opruimcoach bij bedrijven en houdt alles netjes en overzichtelijk.

Enthousiast en 'opgeruimd' van karakter is ze, Viona de Vilder van WorkVlow. Opruimcoach, hoe kom je op zoiets? Mijn vertaling van die term was anders, ik zag haar al achter mijn stofzuiger lopen... Viona legt het uit: "Ik stond in een eenmanszaak en had iets gekocht. De eigenaresse moest even naar achteren om nieuwe tasjes te halen want die waren op achter de toonbank. Toen ze een poosje later terugkwam zei ze dat ze die zo gauw niet kon vinden omdat ze om kwam in de spullen die allemaal door elkaar lagen in haar voorraadkast. Eenmaal thuis vroeg ik mij af hoeveel tijd, dus geld je kon besparen als alles op orde was. Ik ben hier thuis begonnen om te kijken hoe ik dit het beste aan kon pakken. En het werkt: mijn partner heeft een kantoor aan huis en daar is nu alles geordend in mappen, manden en bestickerd zodat zoeken niet meer nodig is. Trek je nu een kast open dan zie je alles in een oogopslag."

Opruimcoach is misschien een wat algemene term, soms denken mensen dat Viona zich aanbiedt als huishoudelijke hulp. Neemt niet weg dat zij van alle markten thuis is. Ooit is zij begonnen als ziekenverzorgende, later werd zij leidinggevende bij een thuiszorgorganisatie. Nu doet ze de administratie en planning in het bedrijf van haar partner. Overzicht houden zit haar in het bloed.

"Ik ben de markt op gegaan en wat blijkt: er is behoefte aan." zegt Viona. "Ruimte in je magazijn, voorraadkast of administratie geeft rust en ruimte in je hoofd. Niet meer nadenken waar je alles gelaten hebt, maar het zo voor de pak hebben staan werkt een stuk gemakkelijker. Dat ordenen doe ik uiteraard met inachtneming van de privacy. Ik ga zorgvuldig met andermans zaken om, gooi niets weg en houd mij aan mijn beroepsgeheim. En mocht het na een tijdje versloffen dan kun je me gewoon bellen, ik maak het weer op orde." WorkVlow is te vinden op Facebook, aan de website wordt gewerkt.

Meer berichten




Shopbox